Cum evitam obezitatea la copii? (II)

Cum evitam obezitatea la copii? (I)
11 octombrie 2017
Cum evitam obezitatea la copii? (III)
11 octombrie 2017

Cum evitam obezitatea la copii? (II)

Pentru a asigura o alimentatie echilibrata,trebuie sa combinam toate elemntele nutritive :proteine, lipide,glucide,vitamine si minerale in proportia ideala, in functie de activitatea fizica pe care o face copilul precum si activitatea intelectuala.

Glucidele ( denumite si carbohidrații) se găsesc în cereale și produse din cereale, lapte și alte produse lactate, fructe, legume, zahăr și alimente ce conțin zahăr rafinat. Se indica consumul glucidelor complexe, din cereale integrale și legume și evitarea alimentelor bogate in zahăr rafinat.Proteinele  se găsesc în alimentele de origine animală: carne, pește, lactate, ouă precum si în soia și unele leguminose (fasole, năut,mazare,hrisca).

Lipidele (denumite si grăsimi) se găsesc în alimente de origine animală: carne , lactate grase, unt si mai ales in untura si slanina.Sunt considerate grăsimi saturate, așa numitele grăsimi “rele” care sunt dăunătoare pentru organism,depunandu-se la nivelul vaselor de sange. Peștele din oceane (somon, ton, hering) conține grăsimi polinesaturare (bine cunoscutul acid gras omega 3) care are rol benefic pentru sănătate in special pentru fiact. Lipidele de proveniență vegetală se găsesc în semințe și uleiuri (floarea soarelui, măsline, rapiță) și în fructele oleaginoase (alune, nuci, migale). Este de preferat consumul lipidelor de proveniență vegetală și cele cu conținut ridicat de omega 3.